اگر 10 سال پیش 1000 دلار در انویدیا سرمایه‌گذاری کرده بودید، اکنون چقدر پول داشتید!


ارزش انویدیا بیشتر از آمازون و آلفابت بیشتر شده!

انویدیا روز چهارشنبه تنها یک روز پس از پیشی گرفتن از آمازون ار نظر ارزش سهام از آلفابت هم جلوتر زد. بلومبرگ گزارش می‌دهد که ارزش سهام این سازنده تراشه در حال حاضر به ۱.۸۳ تریلیون دلار رسیده که اندکی بیش از ۱.۸۲ دلاری مالک گوگل است. جهش انویدیا  بعد از رونق هوش مصنوعی، این شرکت را پس از مایکروسافت (۳.۰۴ تریلیون دلار)، اپل (۲.۸۴ تریلیون دلار) و ارامکوی عربستان سعودی، چهارمین شرکت ارزشمند جهان کرده است. این شرکت در حال حاضر در حال ساخت تراشه H۱۰۰ است که اکثریت LLM‌های مورد استفاده امروزی، از جمله ChatGPT شرکت OpenAI و اکثر پروژه‌های هوش مصنوعی مایکروسافت، متا و آمازون به آن نیازمند هستند.

بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان در مسابقه تامین تراشه‌های هوش مصنوعی درگیر هستند و هر یک از آنها‌ امیدوارند که تراشه GPU خود را برای از بین بردن انحصار مجازی انویدیا بسازند.

این شرکت مستقر در سانتا کلارا در آستانه انتشار یک تراشه هوش مصنوعی برتر به نام H۲۰۰ است که ظرفیت حافظه و پهنای باند بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارد. اوایل این ماه، رویترز گزارش داد که انویدیا ۳۰ میلیارد دلار در واحدی سرمایه‌گذاری کرده است که به سایر شرکت‌ها کمک می‌کند تا تراشه‌های هوش مصنوعی خود را بسازند. به این معنی، حتی اگر شرکت‌ها تصمیم بگیرند تراشه‌های هوش مصنوعی خود را بسازند، انویدیا می‌تواند بخشی از این کار را برایشان انجام دهد.

در حال حاضر، رقبای مستقیم انویدیا مانند اینتل و AMD در حال کار بر روی تراشه‌های قدرتمند خود هستند که می‌تواند رقیب H۲۰۰ باشد.

سرمایه‌گذاران سخت در پی مطالعه و دستیابی به آخرین گزارش درآمد سه ماهه انویدیا هستند تا ببینند آیا رشد خیره‌کننده این شرکت می‌تواند ادامه یابد یا خیر.

این شرکت درآمد‌های سه ماهه چهارم خود را پس از بسته شدن بازار سهام در روز چهارشنبه گزارش داد که از انتظارات موجود در مورد درآمد و فروش آن بالاتر بود. کل درآمد این شرکت نسبت به سال گذشته ۲۶۵ درصد افزایش یافته است.

سهام این شرکت از ابتدای سال نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافته و در ۱۲ ماه گذشته بیش از ۲۲۵٪ افزایش یافته‌اند.

سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ دلاری در انویدیا چقدر ارزش دارد؟

اگر یک، پنج یا ۱۰ سال پیش ۱۰۰۰ دلار در انویدیا سرمایه‌گذاری کرده بودید، ارزش پول شما در حال حاضر چقدر بود؟!

بر اساس قیمت سهام پایانی این شرکت در ۲۰ فوریه که 694.52 دلار بود.

اگر یک سال پیش ۱۰۰۰ دلار در انویدیا سرمایه‌گذاری کرده بودید، سرمایه‌گذاری شما حدود ۲۲۵ درصد سه برابر می‌شد و تا ۲۰ فوریه حدود ۳۲۴۸ دلار ارزش داشت.

اگر پنج سال پیش ۱۰۰۰ دلار در انویدیا سرمایه‌گذاری کرده بودید، سرمایه‌گذاری شما ۱۰۱۵ درصد افزایش می‌یافت و تا ۲۰ فوریه حدود ۱۷۵۴۲ دلار ارزش داشت.

اگر ۱۰ سال پیش ۱۰۰۰ دلار در انویدیا سرمایه‌گذاری کرده بودید، سرمایه‌گذاری شما تا ۲۰ فوریه حدود ۲۲۳۴۰ درصد افزایش می‌یافت و ارزش آن در حدود ۱۴۸۲۲۶ دلار بود.

اگر در ۲۲ ژانویه ۱۹۹۹، زمانی که انویدیا برای اولین بار وارد بورس شد، ۱۰۰۰ دلار در انویدیا سرمایه‌گذاری کرده بودید، سرمایه شما تا ۲۰ فوریه حدود ۲۷۷۷۰۸ درصد رشد می‌کرد و ارزش آن تا ۲۰ فوریه نزدیک به ۲۷۸۴۰۶۵ دلار بود.

البته قبل از سرمایه‌گذاری، بررسی‌های لازم را انجام دهید!

به یاد داشته باشید، عملکرد کوتاه مدت یک شرکت نباید به عنوان تنها شاخص عملکرد آن در آینده مورد استفاده قرار گیرد. طبیعتاً، بازار سهام متزلزل است و عوامل غیرقابل پیش‌بینی می‌تواند باعث شود که قیمت سهام شرکت دچار افت و نوسانات ناگهانی در ارزش شود.


اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه است و هر روز می بینیم که چقدر توسعه پیدا می‌کند. یکی از پیشرفت‌های تازهاخیراً ابزار جدید AI Generative Fill فتوشاپ بوده است.با کمک آن می‌توان بسیار ساده چیز ناخواسته‌ای را حذف کرد یا اشیایی را اضافه کرد…

سرهنگ ارتش سلطنتی نروژ، لیف ترونستاد، پس از تحویل کپسول‌های انتحاری، به سربازانش اطلاع داد: «نمی‌توانم به شما بگویم که چرا این مأموریت اینقدر مهم است، اما اگر موفق شوید، برای صد سال در خاطره نروژ زنده خواهد ماند.»با این حال، این…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند.
عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…

تصور کنید که بخواهید عکس‌هایی از شمار قابل توجهی از سلبریتی‌ها داشته باشید که همه در حال انجام یک کار واحد هستند، آن هم در یک شرایط نوری یکسان.در شرایط عادی که نمی‌شود به همه‌شان دیکته کرد که ژست مورد نظر ما را بگیرند. اما هوش مصنوعی…





منبع