مجموعه کامل کتابخانه شخصی چارلز داروین را به صورت آنلاین مشاهده کنید!


برای اولین بار، کل محتویات کتابخانه شخصی چارلز داروین طبیعت‌شناس به صورت آنلاین منتشر شده و 9300 کتاب به همراه پیوند‌هایی به آثار ارائه شده که امکان می دهد آنها را بتوانید به رایگان بخوانید.

در یک پروژه پرزحمت و دقیق که 18 سال تمام طول کشید، محقق ارشد «جان ون ویه» از دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) به تنهایی کتابخانه داروین را از 15٪ که قبلا شناسایی شده بود، به 100 درصد میزان کشف و شناسایی رساند.

کتابخانه تکمیل‌شده، فهرستی 300 صفحه‌ای، شامل 7400 عنوات و 13000 جلد کتاب دارد و شامل ترکیی متنوعی از کتاب‌ها، جزوه‌ها و مجلات است. پیش از این تصور می‌شد که کتابخانه این طبیعت‌شناس پیشگام دارای 1480 کتاب است.

جان وان می‌گوید: «این نمای بی‌سابقه با جزئیات از کتابخانه کامل داروین به فرد این امکان را می‌دهد که بیش از هر زمان دیگری درک کند که او شخصیتی منزوی نبود که به تنهایی کار می‌کرد، بلکه متخصص زمان خود بود که بر اساس علم و مطالعات پیچیده و پایه‌های دانش هزاران نفر کار می‌کرد.

در حالی که بسیاری از مطالب بر موضوعات علمی متمرکز هستند، همانطور که از طبیعت گرایی که کارش در سال 1859 در مورد منشأ گونه‌ها منتشر کرد، انتظار دارید، در قفسه‌های کتاب داروین ، کتاب‌های با موضوعات دیگر هم وجود دارد.

ون وای خاطرنشان می‌کند: «بسیاری از موارد دیگر آثاری در زمینه کشاورزی، اصلاح نژاد و رفتار حیوانات، توزیع جغرافیایی، فلسفه، روانشناسی، مذهب، تاریخ، سفر و زبان هستند که داروین مورد توجه قرار می‌داد. بیشتر آثار به زبان انگلیسی هستند، اما تقریبا نیمی از آن‌ها به زبان‌های دیگر، به ویژه آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی و همچنین هلندی، دانمارکی، اسپانیایی، سوئدی و لاتین هستند.»

«ده‌ها هزار» تصویر نیز در کتابخانه به تفصیل آمده است و برخی از اولین توصیفات بصری جهان طبیعت هستند.

داروین علیرغم بیماری‌های مکرر خود، خواننده‌ای مشتاق و دنبال‌کننده تازه‌های کتاب بود. خانه‌اش مملو از کتاب‌ها، مجلات علمی، جزوه‌ها و بریده‌هایی بود که در صورت وجود اطلاعات مرتبط با تحقیقات علمی‌اش، از مجلات، کاتالوگ‌ها و روزنامه‌ها بیرون می‌آورد.

پس از مرگ داروین در سال 1882، محتویات کتابخانه او فهرست‌نویسی و نگهداری شد، اما بسیاری از موارد هم گم شدند. این کتابخانه کامل جدید بر اساس آنچه ما می‌دانستیم وجود داشته، تکمیل شده، که در دو مجموعه، یکی در دانشگاه کمبریج و دیگری در داون هاوس یافت می‌شود.

کتابخانه کامل داروین را به صورت آنلاین مشاهده کنید.


اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

عکس‌های تاریخی خلاصه عجیب یک دوران هستند. همه چیز از کیفیت عکس، کادربندی، لباس، ساختمان‌های پیرامون، غذایی که صرف می‌شود، حالت چهره، برشی از یک زمان و مکان است که برای بینندگان بعدی نکته‌های دارند.برخی ازعکس‌های این مجموعه را قبلا…

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.«داخل این ساختمان صنعتی دو…





منبع