یک تحقیق تازه روی بیماری آسم، محرکی برای بروز بیماری مشخص کرد، که تا حالا متوجه آن نشده بودیم – 1pezeshk


روزانه بیش از ۱۰۰۰ نفر به دلیل آسم جان خود را از دست می‌دهند، آسم بیماری‌ای است که در آن راه‌های کوچک و متوسط موقتا تنگ می‌شوند و شخص از اکسیژن کافی محروم می‌‌شود.

علاوه بر سفت شدن کانال‌های ریه‌ها در حمله آسم، التهاب پوشش داخلی و افزایش تولید مخاط این مشکل را تشدید می‌کند و افراد همواره در خطر دوره‌ها و حمله‌های تشدیدشونده آن هستند.

اکنون دانشمندان برای اولین بار نشان داده‌اند که چگونه انقباض مکانیکی راه‌های هوایی در طول حمله آسم باعث ازدحام بیش از حد سلول‌های پوششی می‌شود. این سلول‌ها تحت فشار قرار می‌گیرند و از بین ‌می‌روند که باعث التهاب، ترشح مخاط و آسیب به سد راه هوایی می‌شود.

خبر خوب این است که یک راه حل امیدوارکننده وجود دارد: ترکیبی که مانع از فشردن سلول‌ها می‌شود و آزاد شدن اکستروژن می‌شود و فعلا در موش‌های آزمایش شده است، اگرچه ایمنی آن هنوز روی انسان آزمایش نشده است، روزنبلات و همکارانش از ایالات متحده، بریتانیا و اسپانیا فکر می‌کنند که این درمان می‌تواند به رویکرد‌های کاملاً جدیدی برای جلوگیری از حملات آسم منجر شود.

آسم حدود ۳۰۰ میلیون نفر را در سراسر جهان را گرفتار کرده. محرک‌هایی مانند گرده‌ها و کنه‌های گرد و غبار گرفته تا شوره حیوانات خانگی و دود گرفته تا ورزش و حتی هوای سرد می‌توانند محرک بیماری آسم باشند.

هیچ درمان قطعی وجود ندارد، اما برخی از درمان‌ها، به ویژه آن‌هایی که التهاب راه‌های هوایی را هدف قرار می‌دهند، می‌توانند علائم آسم را کنترل کنند.

گشادکننده‌های برونش استنشاقی برای باز کردن راه‌های هوایی و کورتیکواستروئید‌ها برای کاهش التهاب اغلب استفاده می‌شوند.  اجتناب از محرک‌ها نیز می‌تواند کمک کند.

اما در حدود ۳۱ درصد بیماران ترکیب این درمان‌های هم موثر نیست.

آلبوترول که بهترین درمان گشادکننده برونش است و باعث شل شدن عضلات صاف اطراف می‌شود، آسیب سلول‌های اپیتلیال راه هوایی یا التهاب ناشی از حمله آسم را متوقف نمی‌کند.

محققان دریافتند که از یک ترکیب ارزان قیمت، گادولینیم که اغلب برای تصویربرداری MRI استفاده می‌شود، می‌توان برای جلوگیری از آسیب راه هوایی در مدل‌های موشی بهره برد. جلوگیری از این آسیب می‌تواند از انقباض ماهیچه‌ای که باعث حملات بعدی می‌شود، جلوگیری کند.

گادولینیوم (Gd۳+) اجازه می‌دهد پوشش مجاری هوایی دوباره به عضله صاف اطراف بچسبد.

حتی اگر Gd۳+ برای درمان در انسان بی‌خطر نباشد، هنوز می‌توان درمان‌های مشابه دیگری را توسعه داد که مسیر اکستروژن را برای جلوگیری از نشانه‌های هدف قرار دهند.

این تحقیق در Science منتشر شده.


اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

دو برادر به نام‌ها رونالد (چپ) و کارل مک نیر (راست) با 10 ماه اختلاف در جنوب جدا شده به دنیا آمدند. این دو در دوران کودکی تا بزرگسالی جدایی‌ناپذیر بودند.در سال 1959، رونالد مک نیر 9 ساله به یک کتابخانه عمومی در لیک سیتی در کارولینای…

مادر طبیعت هرگز دست از شگفت زده کردن ما بر نمی‌دارد و در طول میلیون‌ها سال موجودات باورنکردنی، از ظریف گرفته تا خشن زایش کرده است.وقتی تاریخ جانداران را مرور می‌کنیم، حشرات به اندازه یک انسان، خزندگان با ابعاد بزرگ، و جوندگان با شاخ …

هانسل و گرتل، نام داستانی شاه‌پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده…

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…

زمانی در بریتانیای کبیر داشتن پنجره در خانه‌ها و ساختمان‌ها بسیار گران از آب درمی‌آمد! چرا؟!چون در سال ۱۶۹۶ با وضع مالیات بر پنجره که بسیار در جامعه منفور بود، وضعیت تغییر کرد. در این زمان مالیات بر صاحبان املاک را بر اساس تعداد…

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…





منبع