ذخیره‌ساز سه‌بعدی داده‌های جدید با استفاده از نور می‌تواند میلیون‌ها فیلم را روی یک دیسک ذخیره کند


ما به صورت پیوسته نیاز به ذخیره حجم افزون‌تری از اطلاعات داریم. اگر هاردها و میزان ذخیره اطلاعات شخصی خود را با چند سال قبل مقایسه کنیمِ قطعا شگفت‌زده خواهیم شد. با این وجود نیاز به شیوه‌های جدید ذخیره اطلاعات همیشه وجود دارد. همان طور که SSDها در صورت مقرون‌‌به‌صرفه‌تر شدن جای هارد دیسک‌ها را خواهند گرفت، ممکن است روزی SSDها هم به حاشیه رانده شوند.

خوشبختانه تحقیقات جدیدی برای ایجاد یک روش نوآورانه برای ذخیره بایت‌های بسیار بیشتر در  فضای فیزیکی روی یک دیسک نوری در حال انجام هستند.

این رویکرد مبتنی بر همان رویکرد ذخیره‌سازی داده‌های نوری مبتنی بر نور (ODS) است که برای نوشتن یا رایت دی‌وی‌دی‌ها استفاده می‌شود، اما تفاوت این است که به صورت سه بعدی کار می‌کند. این به معنای ذخیره دیتا در صد‌ها لایه به جای یک لایه است که منجر به جهش عظیم در ظرفیت می‌شود.

به گفته تیم تحقیقاتی، ما در مورد پتابیت‌ها اطلاعات روی یک دیسک صحبت می‌کنیم: معادل قرار دادن حدود یک میلیون فیلم با کیفیت استاندارد روی چیزی به اندازه یک DVD. ما در حال ورود به قلمرو exabits (یک میلیون تریلیون یا یک کوینتیلیون بیت) هستیم!

رویکرد جدید با یک محیط ذخیره‌سازی جدید به نام AIE-DDPR – یا نور مقاوم در برابر انتشار ناشی از تشعشعات، عمل می‌کند. یعنی در یک لایه نازک امکان نوشتن داده‌ها را با وضوح فوق‌العاده بالا فراهم می‌شود.

محققان می‌نویسند: «مراکز داده با داشتن تعداد زیاد دستگاه‌های فلش نیمه هادی و هارد دیسک، انرژی بالایی طلب می‌کنند و هزینه‌های عملیاتی بالا و طول عمر کوتاه دارند.»

توجه به این نکته مهم است که هنوز چند چالش مهم وجود دارد که باید روی آنها کار کرد. این فناوری قبل از اینکه بتوان به طور عملی از آن استفاده کرد، باید سریع‌تر و کارآمدتر شود، اگرچه محققان در حال حاضر‌ایده‌هایی در مورد چگونگی تحقق این امر دارند.

اگر روش جدید ذخیره‌سازی داده‌ها را بتوان با موفقیت توسعه داد، مزایای بالقوه آن مشخص است: مراکز داده‌ای که فضای کمتری را اشغال می‌کنند، نگهداری آن‌ها ارزان‌تر است و  انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

این تحقیق در Nature منتشر شده.


اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چه می‌شد اگر یک هنرپیشه نامدار در سنی طلایی امکان جذب شدن در رشته بازیگری را پیدا نمی‌کرد یا بحرانی خانوادگی او را وادار به سال‌ها کار عادی می‌کرد. چه می‌شد اگر نخستین کسانی که تست بازیگری از او می‌گرفتند، به کلی مایوس و دلسردش می‌کردند.…

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

” بث مون ” عکاسی است که در سانفرانسیسکو زندگی می کند و بیش از 14 سال از عمرش را صرف شناسایی و عکاسی از قدیمی ترین درختان جهان کرده است. او به کشورها و سرزمین های دورافتاده سفر می کند تا از درختان قطور قدیمی تصاویر زیبایی را ثبت کند. او می…

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…





منبع